Müşteri Deneyimi Yönetimi

Müşteri deneyimi hangi parçalardan oluşur?
- Satış öncesi müşteriye davranış
- Satış aşaması ve ürün fiyatlaması
- Ürünün kalitesi
- Satış sonrası destek hizmetleri
- Şikayetlerin nasıl yönetildiği
parçalarından oluşur. Bu sürecin tamamında müşteriye en iyi deneyimi yaşatmak hedeflenmelidir ve bu da zor bir iştir. 10 yıl öncesinde de bu fikirler konuşulmaktaydı, ancak IT sistemlerinin birbiri ile konuşabilmesi çok daha zordu.
Şimdi Java teknolojileri ve web servisleri, pek çok uygulamanın paketlenerek, web tabanlı ön yüzlerden bir servis şeklinde çağrılmasına izin veriyor. Bu yöntemleri kullanarak, verilerin encapsule edilmesi ve diğer uygulamaların kullanımına sunulması kolaylaştı.
Müşteri deneyimini optimize etmeyi planlayan firmaların öncelikle bu tür altyapı yatırımlarına gitmeleri gerekiyor. SOA, web servisler ve Java uygulamaları ile uygulamaların birbirleri ile entegrasyonu kolaylaşıyor.
10 yıl önce hayal olan bazı şeyler bugün için oldukça kolaylaştı diyebiliriz.
Tabii bu sadece IT bacağı. Benzer şekilde süreç optimizasyonu, organizasyonun müşteri deneyimini optimum hale çekmesi için yeniden kurgulanması ve insan kaynağının bu toplam kalite yönetimi/deneyim yönetimi konularında eğitilmesi gerekiyor.
Bu zorlu görevin altından kalkabilmek için de Holistic Bakış açısı ve firma stratejisi ile uyumlandırmak gerekiyor.
Bu uygulamaların detayını öğrenmek için Holistic CRM eğitime gelmenizi rica ederim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Disleksi ve otizm eğitimi