Kayıtlar

İzinli pazarlama

Çok şükür, yakında İzinli Pazarlama kuralları Türkiye'de de devreye girecek. Böylelikle, herkes önüne gelene SMS ve e-mail gönderemeyecek, gönderirse de tazminat ödemeye mahkum edilecek. Agresif pazarlamacıların elinde, SMS ve e-mail bir iletişim yöntemi olmaktan çıkmış, adeta müşterilerin üzerine yüklenilmesi demek olmaya başlamıştı. Tamam, Türkiye gibi büyümekte olan ülkelerde yeni müşteri edinmek, onu tutundurmaktan daha önemli, ancak müşteriler de sizlerden gelen saçma sapan e-maillerden bıkmışlardı. Hele ki veritabanlarındaki müşterilerin hangisi izin vermiş, hangisi SMS, e-mail almak istemiyor, ara ki bulasın. Artık daha nezaket kuralları ile ve görgülü bir şekilde CRM yapma zamanı. Önce müşteriye kibarca soracaksın, bu e-mail ve sms'leri almak istiyor musun diye. Almak istiyorsa, ancak fazla yüklenmeden ona gönderide bulunabilirsin, müşteri eğer sms- e-mail almak istemiyorsa da sana soyleyince kibarca duracaksın. Pazarlamacılar için yaratıcı zekanın başlangıcı olacak bir...

Why do we need Peta-byte datawarehouses?

The answer is to make the vendor companies to sell more CPUs and disks. The need is not originated from the financial market. In the financial market, the firms live on the periodical basis, monthly quarterly and yearly. When the year is ended, then the backups of the systems are taken and the life starts all over again. If we need to archive data, it is best to take the BCV copy of the databases, instead of archiving tables. We need to store around 2000 tables, yes it is too much, but the volume of the database is not too big. Peta-byte DWHs can be used in Telcos, or other big datawarehouses other than financial sector.

İlişki yönetimi

Türkiye’de müşteriler hala yakın temasa ihtiyaç duymaktadır. Insanlar yatırımlarını, bildikleri kişilere teslim etmek istemektedir. Eğer, böyle bir pazardaysanız, merkezden kontrol ederek yapacağınız CRM kampanyalarının pek bir etkinliği olmayabilir. Çünkü, müşteri temsilcileri müşterileri ve neye ihtiyacı olduklarını sizden daha iyi biliyorlardır. Bu kişileri, firmada tutmaya çalışmak daha etkin bir çözüm olacaktır.

Continuous campaigns

Instead of building one-off special campaigns 4 times a year, I suggest you have a continuous standard few campaigns on every product. In that way, you make sure you cross-sell and up-sell whenever the customer satisfies some pre-defined rules. And you marketing people do not need to pay attention on those rules anymore. They can go to the holiday while your systems are up and running those continuous campaigns.

How can you find new customers in the market?

If you are in an acquisition world, and you need to get lots of clients all at once, then you need to develop some partnerships with the retailer shops which identify their customers by using some loyalty programs. And either you buy their customer base, and do campaigns with SMS and e-mail, or you develop common and shared campaigns with that retailer to develop new opportunities. The more the retailer has prestige in the market, then the more you can get more clients with that method.

Segmentation is dead!

How do you segment your customers? Based on demographics, or behaviours, or profitability, or life time value? By using data mining techniques, or by using some algorithms? These segmentations are doomed to fail when it comes to act. You can understand some meanings from the data itself, but you can not act properly by using that type of segmentation. Instead, you need to form product based segmentation, or package based segmentation and cluster customers based on which products they have currently. In that way, you can assess, which type of new products you can sell to those customers based on packaged product sets. This is the only practical and pragmatic segmentation that you can develop.

SaaS

SaaS, Software as a service’in kısaltması. Yani, donanım ve yazılımı almıyorsunuz, onun yerine Internet web browser’dan uzakta bulunan server yazılımlarına web tabanlı olarak erişiyorsunuz. Veriler uzakta güvenli bir ortamda tutuluyor ve kullandığınız kadar ödüyorsunuz. Donanım ve yazılım başlangıç maliyeti yerine operasyonel maliyet olarak aylık bazda kullandığınız kadar ödüyorsunuz. Bu yazılımlara örnek olarak Satışgücü otomasyonu uygulaması (Salesforce.com) ve Success Factors (Employee Performance management) örnek olarak verilebilir. Modern dünyanın hızlı büyüyen platformları bunlar. Bu konulara yatırım yapmadan önce 2 defa düşünmekte, ve ortak akılla karar almakta fayda var.