Müşteri ilişkileriniz iyi gitmiyorsa ...

Müşteri ilişkileriniz iyi gitmiyorsa, CRM işlerinde iyi yol alamadıysanız, CRM uzmanlarınızı suçlamadan önce diğer tüm birimleri ve süreçleri gözden geçirmenizde fayda var. Çünkü, iyi gitmeyen müşteri deneyimleri, genelde Pazarlama, IT, Operasyon üçlemesinde yaşanan ürün, süreç, operasyonel işlerde aksaklık olduğunu gösterir.
CRM uzmanlarınız, diğer birimlerin güç odağı olması sebebiyle yeterince koordinasyon yapamıyor olabilir. Bu sebeple, kök sebebe bakmanızda fayda var. Sebepler çok derinlerde yatıyor olabilir. Ürünün fiyatlamasında, ürün gamınızda, IT yazılımlarında, ürün fiyatlamanızda, dağıtım noktalarındaki iş süreçlerinizde, insan kalitenizde ve motivasyon düzeyinde sorunlar yaşanıyor olabilir.
CRM raporlarınız en azından hangi süreçte ne tür sıkıntı olduğunu size anlatabiliyor olmalıdır.
Aksiyon alacak kişi ise CEO'dur. CEO'nun bu problemleri anlayıp çözebilmesi gerekir. Yoksa, CRM uzmanınızı değiştirseniz ne yazar? Sistemsel sorunlarınız aynen devam eder.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Disleksi ve otizm eğitimi