12 Kasım 2010 Cuma

Perakende sektöründe CRM

CRM'in ana sektörü, en çok değer kattığı yer perakende sektörüdür.
Artık bu sektörde, işler iyice değişik bir boyut kazandı. Müşteriler artık sadece satın alan kişi değil, aynı zamanda satan, ürünü öneren kişiler. Sosyal medya ile artık neyi beğenip beğenmediğinizin trendini yaratıp facebook'ta arkadaşlarınıza önerebiliyorsunuz.
Yeni teknolojik oyuncaklar, iPad, iPod, Interactive TV ile artık teknoloji ile etkileşimli bir şekilde ürünleri inceliyor, büyük HD ekranlarda reklamları seyrediyor, misafir odanızdan TV seyrederken satın almalarınızı yapabiliyorsunuz.
Internet'teki sanal oyunlarda sanal marketlerden ürünleri alıyorsunuz.
Bu gelişmelerin sonunu tahmin etmek bile olanaksız. CRM burada gitgide önem kazanıyor, müşterilerin bu yeni kanallardan yaptığı davranışları analiz etmek ve onlara anında uygun çözümü oluşturmak önem kazanıyor. Artık, merkezde hiç kimse aylar boyunca müşterilerin segmente edilmesini ve uygun kampanyaların düşünülüp ayrıca uygulanmasına tahammül edecek durumda değil. Yapıyı bir kez kurduktan sonra, kampanyalar otomatik olarak kendi kendine oluşturulup ilgili segmentlere önerilmeli.
Perakende sektörü bu uygulamalara yatırım yapmalı.