18 Eylül 2012 Salı

Dijital Pazarlama

Dijital dünyada başarılı olmak isteyen firmalara çeşitli tavsiyelerim olacak: 1. Müşterini tanı Öncelikle, şirket veritabanlarında müşterileri ile ilgili bilgileri saklayıp çeşitli analiz yöntemleri ile bu müşterileri tanımayı hedeflemeliler Bunun için, yapılması gereken müşteri veritabanı oluşturmak, müşterilerin tercihlerini, demografik ozelliklerini, alışveriş özelliklerini bir ilişkisel veritabnı içerisinde saklamak ve periyodik olarak bu bilgileri güncellemek olmalıdır. Daha sonra, bu müşterileri segmentlerine ayırmak, ürün ve hizmetlerle eşleştirmek önem taşır. 2. Müşteriye bilgi ver, onu eğlendir Internet sosyal medyasında, kolay ulaşılabilir olmak, arama sonuçlarında tepede yeralmak, müşterinin bir tık uzağında olmak önem taşır. Müşteri reklamlara tıklamalı ve reklamlar onu eğlendirip bilgi verebilmelidir. Ancak, direkt satışa hemen atlamamak, bunu müşterinin kendisinin başlatmasına imkan tanımak gerekir. 3. Müşteri şikayetlerini değerlendir Müşterinin aldığı ürün ve hizmetlerden şikayetlerini bilmek, ürün ve servis modelini bu şikayetleri minimuma indirgeyebilmek için değiştirmeyi göze almak gerekir. Tekrarlayan şikayetler genellikle, ürün ve hizmetlerde bir bozukluk olduğunu gösterir. 4. Müşteri ile satılan ilk ürün sonrası kalıcı, uzun vadeli ilişki kurmaya odaklan Müşteriye ilk ürününüzü sattınız, onu müşteri veritabanınıza kaydettiniz. Bu müşterinin bulunduğu segmente göre onu analiz etmeli ve ona başka ilgili ürünleri de zaman içerisinde satmayı düşünmelisiniz. Kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetler üretmek ve bunları doğru zamanlama ile müşteriye sunmak amacınız olmalıdır. 5. Ulaşılabilir ol Müşteri gerek satış sonrası destek için, gerekse yeni ürün ve hizmetleri alabilmek anlamında kolayca size ulaşabilmelidir. Dijital pazarlama teknikleri, size sanal dünyada avantaj sağlayabilir. Ancak, ürün ve hizmetleriniz bir o kadar kusursuz, müşterinin işine yarayan ve iyi ürünler olmalıdır. Dijital pazarlama, şirketinizde bütünsel bir yaklaşımla ele alınmalı, tüm birimlerin katma değeri ile ortak sinerji oluşturulmalıdır.